...

Türk Halkbilimi Kulübü

Somut Olmayan Kültürel Miras ve Eğitim Projesi
15/12/2017

NHBVÜ TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİ İLE BİRLİKTE ANADOLU MASALLARINI, ANAOKULUNDA, ANADİLDE YAŞATIYOR.

Sorun:
Nevşehir özelinde yapılan alan araştırmasında MEB'e bağlı okul öncesi eğitim kurumlarının, temel amaçlarından biri olan anadili öğretmek ilkesine bağlı olarak kullanılan müfredatın, Türk sözlü kültür ürünlerinden yeterince yararlanmadığı tespit edilmiştir.

Dayanak: 
UNESCO Somut Olmayan Kültürel Miras sözleşmenin “koruma” terimi, somut olmayan kültürel mirasın yaşayabilirliğini güvence altına alma, örgün ve yaygın eğitim yoluyla kuşaktan kuşağa aktarma anlamına gelir.

Çözüm: 
Uygulamalı Halk Bilimi bağlamında anlatım sanatı üzerine yetişen öğrencilerimiz ile birlikte Anadolu masallarını, Anaokullarında yaşatmaktır.